بقایای شهر کهن نیشابور مشهد

بقایای شهر کهن نیشابور مشهد

 بقایای شهر کهن نیشابور مشهد

 

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید شهر نیشابور که روزگاری فرسنگ در فرسنگ وسعت داشت امروزه تپه‌های کوچک و بزرگ پراکنده‌ای در جنوب شرقی نیشابور کنونی باقی مانده است . این تپه ها امروزه به آهنگران طرب آباد، سبزپوشان، مدرسه، تپه بازار، تپه قنات و شادیاخ شهرت دارند دارای بقایای ارگ و کهندژ و عمارات نیشابور در اعصار مختلف حیات شهر می باشند . از آن تپه ها تاکنون تپه قنات، سبزپوشان و طرب‌آباد در فاصله ای بین سالهای ۱۳۱۸-۱۳۱۵بوسیله هیات باستان شناسی موزه متروپولیتن حفاری شده.

روستای کنگ مشهد

روستای کنگ مشهد

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید روستای کنگ در لغت دو معنی دارد اولی به معنی پرنده‌ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند و دیگری به معنی دژ مستحکم میباشد . روستای کنگ در 28KM غرب مشهد قرار دارد . ارتباط این روستا از طریق یک جاده آسفالت در محور مشهد طرقبه نغندر است . روستای کنگ به دلیل وجود کوه‌های مرتفع درختان فراوان و  نوزیدن بادهای خشک دارای آب و هوای معتدلی میباشد . نحوه استقرار خانه‌ها با توجه اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی جنوب غربی است که بیشترین بهره‌گیری از انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن میباشد . این روستا در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از دریا قرار دارد .  شیب عمومی جنوب غربی و شمال شرقی و میانگین شیب آن حدود ۷ درصد است. کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبا کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی تور مشهد به شمار رفته و برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بسیار مناسب است .

 

هتل جواهری مشهد

هتل جواهری مشهد  

هتل جواهری مشهد

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید هتل جواهری مشهد مرتب و تمییز می باشد که دارای 54 اتاق و 193 است. هتل جواهری مشهد به حرم امام رضا (ع) بسیار نزدیکاست و فقط چند دقیقه با حرم مطهر فاصله دارد و مسافران عزیز تور مشهد می توانند در کمترین زمان به حرم مطهر امام رضا علیه السلام برسند. هتل جواهری مشهد به مراکز خرید نزدیک می باشد و در مرکز شهر مقدس و دیدنی مشهد قرار گرفته است.از امکانات هتل جواهری مشهد لابی هتل, کافی شاپ , رستوران با منوی باز و متنوع غذا , آسانسور و همچنین دارای صندوق امانت و نمازخانه هم می باشد. اقامت در هتل جواهری مشهد برای خانواده های عزیز بسیار مناسب است.

آدرس هتل جواهری مشهد : خیابان امام رضا , نبش امام رضا ششم

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد در مجاور بازارهای اصلی و بارگاه ثامن الحجج واقع شده است. هتل پارمیدا مشهد دارای دکوراسیونی زیبا و مبلمانی مدرن زیبای هتل را چند برابر کرده است .هتل پارمیدا مشهد دارای فضایی دل نشین و آرامبخش می باشد و داخل هتل پارمیدا مشهد آکواریومی وجود دارد که به زیبایی و آرامش هتل پارمیدا مشهد اضافه شده است. هتل پارمیدا مشهد دارای اتاق های بسیار زیبا به شکل دوبلکس است. کافی شاپ هتل پارمیدا مشهد با دسرهای متنوع و لذیذ و نوشیدنی های گرم و سرد آماده ارائه خدمات برای مسافران تور مشهد می باشد. دیگر امکانات هتل پارمیدا مشهد اینترنت و ایرلس , پارکینگ , سونا , استخر , جکوزی و...

آدرس هتل پارمیدا مشهد : خیابان امام رضا , امام رضا بیست و چهارم

بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید حتما از بازار رضا مشهد از بزرگترین مراکز خرید ویژه زائران و مسافران تور مشهد است. بازار رضا مشهد دارای انواع متنوع سوغات مشهد مانند: انگشتر عقیق، فیروزه، عطریات، طلاجات، نبات، زعفران، مهر و سجاده و تسبیح می باشد. بازار رضا مشهد در مساحتی به طول 800 و عرض 30 متر بنا شده است که در کل 72000 متر مربع دارای زیربنا می باشد. طول بازار در 2 دالان و 2 طبقه در کل 3 km می باشد.

بازار رضا مشهد